0 224 visningar

15 svar

Dagens...

Stefan HBG

29 maj 2008 kl. 17:30

Tycks inte hitta något annat än fjälltickor i min jakt på den berömda svaveltickan.
1.En liten tror jag..
2. En där jag bor.
3. Också dagens mest misslyckade kort som är skjutet från höften, tycker det har sin charm ändå. En liten blåmes på flyckt.

0

Stefan HBG

29 maj 2008 kl. 17:43

kom ju inte med…

0

anithau

29 maj 2008 kl. 18:36

Stefan!
JAg tycker att “höftbilden” är mycket läcker.  Varför ska allt på ett visst sätt. Det är bara brist på fantasi som sätter stopp.
Jag tycker du tar mycket fina bilder.
Fjälltickan är ju också läcker.
Jag flina när jag så första bilden, fick en flush av goliat.

0

Stefan HBG

29 maj 2008 kl. 18:45

tack anithau, kan tänka mig du ser en fin goliatsäsong framför dig.Vist är det lite tjusning med svamp var man bor!! Vi här nere i söder har väl en längre säsong medan man just nu är avis på vårmusseroner, murklor och längre fram goliat bland annat.
Mvh stefan

0

Tina Nordberg

29 maj 2008 kl. 18:57

jag gillar åxå den pippin. Det gäller att misslyckas på rätt sätt, det har du gjort här.

0

anithau

29 maj 2008 kl. 19:38

Stefan!
Jag äter inte murklor.
Goliat blir sjuk av bara jag känner doften. Så det längtar jag inte efter. Det finns mycket annat gott,gotti,gott gott.

0

cobran

29 maj 2008 kl. 21:19

höftskott efter svartmesen eller….?

0

anithau

Stefan HBG

30 maj 2008 kl. 16:39

Då väntar vi väl på likadana svampar då :) Snart tid för mina årliga raider i Dalsland där jag brukar hitta hur mycket blek taggsvamp som helst, mums. Resten ordnar man här hemma.
Inga svampaktiviteter idag men jag kan bjuda på en bild av morgonens fångst. Tyvärr passar ingen svamp till de här.

0

Stefan!

anithau

30 maj 2008 kl. 16:47

Är det nätting?

Blek taggsvamp är mycket gott. Jag har fotat orkidéer idag. Det var en upplevelse.

0

anithau

Stefan HBG

30 maj 2008 kl. 16:54

Det är näbbgädda, havets matadorer hehe. Orkideer verkar trevligt, vad som helst egentligen så här i torrplockningens tider. Känns iallafall som det mesta är på gång fast det är ju klart knastertorrt här så lite regn hade inte skadat.
            Mvh Stefan

0

Stefan!

Tina Nordberg

30 maj 2008 kl. 17:33

Får vi se orkidéer då?
Längtar!

0

Stefan!

Robban

30 maj 2008 kl. 19:49

Snygga näbbgäddor då är dom snart uppe hos mig här i oskarshamn.
Gissar på vikter mellan 5-7 hekto.
Röker du dom?

0

Robban

Stefan HBG

30 maj 2008 kl. 20:01

Tjenixen Robban.
Rökta är jättegoda men i det här fallet är det stekjärnet som gäller. Inga monster precis 4-5hg men dom var jämnstora. Nu var det ju en 3-4 veckor sedan dom första dök upp så dom knackar säkert på dörren uppe i OH strax :)
Lycka till med fisket.
Mvh Stefan

0

Robban

30 maj 2008 kl. 20:24

Men helt plötsligt blev jag sugen på att åka och hälsa på svärfar i Bjuv.

0

Robban

Robban

2 jun 2008 kl. 15:14

Dom är här nu en kille på jobbet fick en på Lördagen. Så nu är det dax att smida planer.

0

Robban

Stefan HBG

2 jun 2008 kl. 21:07

Jag skriver till mig själv också ibland men jag förmodar att det var till mig :))
Vill du undvika ” portionsbitarna” gäller det att vara på hugget Robban. Stora näbbgädder bruka dyka upp i början.
Mvh Stefan

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone