0 759 visningar

10 svar

Kajplats 9, Nybrokajen

Geraldine Vällingby

1 jun 2008 kl. 10:54

Denna svamp hittade jag vid Nybrokajen i fredags, är det någon som vet vad det är?

0

Geraldine

3 jun 2008 kl. 23:15

Ingen som vet?

0

Enelie, Linköping

3 jun 2008 kl. 23:24

Jag har ingen aning så jag vågar inte gissa på något.
Jag hoppas att någon annan har några förslag.

0

anithau

4 jun 2008 kl. 07:00

Geraldine!
Har du någon fler bild på den.
Kan du beskriva hur den såg ut oppifrån - lite mer?
Färgsättningen utifrån dina ögon.

0

Skogsfrun i Obbola

4 jun 2008 kl. 07:36

Slingerticka?

0

Geraldine

14 jun 2008 kl. 11:43

Nej, har ingen bättre bild, kan det vara slingerticka Anitha?

0

anithau

14 jun 2008 kl. 12:35

Geraldine!
Jag är osäker, men Skogsfrun i Obbola är en mycket kunnig kvinna.
Om hon gissar på det, så är hon nog inte fel ute.

Har du någon chans att ta en ny bild?

0

Geraldine

12 feb 2010 kl. 01:15

Kan det vara slingerticka Alf och Irené?

0

Irene A

12 feb 2010 kl. 08:37

Det är svårt att avgöra hur tickan skulle ha sett ut om den hade fått växa ut fritt (den här har suttit i kläm). Jag har också svårt att bedöma storleken. En gammal slingerticka blir gråaktig, och har ganska grova labyrinter på undersidan. Det skulle kunna vara en sån, men kan lika gärna vara något annat.

0

Ralf L

12 feb 2010 kl. 15:50

Hej Geraldine!
Kan tänka mig blek borstticka. Det är en art som ses främst på soltorkade aspstockar som importerats från utland. Jag samlar information om de båda coriolopsis arterna. Får man be om utförligare uppgifter om fyndet!? Fler bilder?

0

Geraldine, Vällingby

15 feb 2010 kl. 00:48

Jag har en bild till, men den är inte så bra. Vet ej om stocken ligger kvar nere vid Nybrokajen, Sthlm. Det är väl en driva snö på den isåfall´:9

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone