Hej alla ni fantastiska svamporakel! Många bra tips får man, men jag har ett STORT problem! Hur får man den torkade svampen att smaka bra och inte torrt papper?
Själv plockar jag alltid “färsk” svamp men fick för ett tag sen en stor burk torkade gula trumpeter, som ska vara “proffsigt” torkade.
Jag blötlägger på alla möjliga vis men det vill sig inte alls. Vad gör jag för fel? Eller försvinner alltid en hel del smak vid torkning? Hjälp!
Jag vet inte hur många sätt det finns att blötlägga svamp på, men jag gör likadant med de rödgula som med trattkantareller:
Lägger en näve torkad svamp i stekpannan, häller på vatten, låter svampen koka på ganska svag värme tills den är nästan torr, sen steker jag den eller stuvar med grädde.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.