0 574 visningar

12 svar

Bombmurkla

Elisabeth Bååth

4 jun 2008 kl. 01:46

Nu är det dags!
Jag hoppas verkligen att ni får se bombmurklan uppe i Vuollerim i helgen på svampekologikursen! Vi har aldrig varit utan! Mats Karström är otroligt, hans entusiasm och kunsakp är värt hela resan!
Vädret blir toppen så lycka tiil med att hitta er egen bomburkla.

0

gunhild

4 jun 2008 kl. 12:22

Det låter som om du inte ska med dit Elisabeth är det så? Då borde vi kankse göra ett återbesök i Mariebäck och kolla om dom finns kvar där nu när vattnet i Öreälven sjunkit undan.

0

Elisabeth Bååth

4 jun 2008 kl. 22:50

Jag skall inte med iår, tar det lite lugnt.

0

BirgittaD

9 jun 2008 kl. 00:00

Om vi hittade. i bombmurkelskogen långt över 200 ex, dessutom en hel del vid den gen gamla bensinmacken iBirgitta Messaure + nornan, trådbrosklav,och många andra signalarter. Hjärnan är full av alla intryck.

0

BirgittaD

9 jun 2008 kl. 00:03

Det blir alltid fel när jag använder Svens laptop lessen.

0

Gunhild

9 jun 2008 kl. 07:49

Grattis till Vuollerimturen Birgitta. Jag ser med glädje fram mot bilderna.

0

BirgittaD

9 jun 2008 kl. 21:58

Skall be Alf skicka bilder på bombmurklorna för batteriet i kameran tog slut när vi kom dit.

0

H-O.T. på Hvilan

18 jun 2008 kl. 21:44

Från kursen i Vuollerim kommer två bilder på bombmurklor och bild på nornan som växer tillsammans med bombmurklan. Lite roligt att få se nornan som Linné beklagades sig över att han inte fick se under sin lappländska resa.

0

Alf Pallin

18 jun 2008 kl. 22:09

Lägger in några bilder på bombmurkla från ekologikursen i Vuollerim, fantastiska dagar. Tack alla.

0

Alf Pallin

18 jun 2008 kl. 22:10

Mera bilder

0

Alf Pallin

18 jun 2008 kl. 22:11

Sista bilderna

0

anithau

19 jun 2008 kl. 06:50

Birgitta, Alf mfl Vuollerimdeltagare.
Vilka fina bilder.
Vad såg ni mer för spännande saker, som ni kanske vill visa oss andra (avundsjuka)?

Trevlig midsommar på er också

0

Birgitta D

19 jun 2008 kl. 15:20

Tack Hans Otto och Alf. Det väcker minnen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone