0 246 visningar

13 svar

Svampväder idag

Tina Nordberg

16 jun 2008 kl. 13:01

regnet öser ner idag och det har åskat.Inte kul att stå i en båt och passa in öljetter i ett kapell.Men det är faktiskt bättre än förra veckans knott, har över 80 bett i ansiktet. Tack för regnet.

0

Affe Nv Skåne

16 jun 2008 kl. 13:03

Här blåser det och skurar med sol och stillhet emellan…

Fåtal veckor tills semestern börjar!

0

Helena A

16 jun 2008 kl. 13:20

Rejält åskväder på förmiddagen gav 5 mm regn.
Med den torka som råder skulle det behövas minst 50 mm.

0

"JAS" Helsingborg

16 jun 2008 kl. 16:28

Jag skulle sätta upp staket på Råå camping och den lille Leo var på simskola för första gången. Fick avbryta både simskola och staket bygge för åska och några riktigt kraftiga renskurar, nu har Enstaka skurat i nästan 1 vecka så jag skulle tro att det börjar bli vått i markerna. Just nu har jag fullt upp med att försöka få inordning marken m.m. på campingen så vi kan öppna Luftkuddeland till helgen så tyvärr hinner jag inte ut i skogen (suck). Hoppas ni andra har mer tid än jag. Nu öser det ner igen men det kunde gott sluta blåsa.

0

Mikael R

16 jun 2008 kl. 16:33

Regn- och åskskurar i Sjuhäradsbygden också. Alldeles för små mängder, men det är bra det som kommer. Det dämpar brandfaran också.

0

Gula

16 jun 2008 kl. 17:33

Det lovar och lovar….. men ingenting kommer :-(

0

Jan A, Uppsala

16 jun 2008 kl. 18:11

8 mm kom det på 4 åsktimmar.  Inte mycket, men längesen!

0

Helena A

16 jun 2008 kl. 19:08

Dagens två åskväder har sammanlagt gett 10 mm.
Alltid nåt.

0

Lena M

16 jun 2008 kl. 20:42

Ingen aning om hur mycket regn det kommit men det har varit skurar större delen av dagen här i Gästrikland.

0

Bo E

17 jun 2008 kl. 17:46

Här i Örebro rena skyfallet på måndagen!

Hagel har oxå rapporterats!

0

Tina Nordberg

18 jun 2008 kl. 10:33

Regnigt idag med.

0

Sussie

18 jun 2008 kl. 12:02

I Hässleholm är det just nu soligt, men om SMHI håller vad de lovat så blir det mulet i eftermiddag och i kväll, regn i natt och i morgon bitti. Sedan efter det är det ostadigt väder fram till söndag enligt dem. Vi behöver verkligen allt regn vi kan få just nu, för i de tätaste bokskogarna häromkring är det fortfarande snustorrt på marken. Ha en trevlig dag.

0

GretheF Skåne

18 jun 2008 kl. 18:03

Vi har samma problem här tort i skogarne även sen vi fick regn. jag har varit till flere av mina “fuktiga” skogar , vi ska få regn i morgon säger dom på tv.

0

Lasse

18 jun 2008 kl. 18:16

Här i Molla (utanför herrljunga) har det i princip inte regnat sen i mitten på maj, snustorrt… suck.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone