Vi har ett problem, vår trädgård översållas av stinkande liksvampar. Förra sommaren grävde vi upp och slängde iväg alla vi hittade, men nu verkar det vara dags igen. Det är väldigt frustrerande att känna “likstanken” som sveper in med minsta lilla vindpust, och frustrerande när man inte direkt kan hitta var det kommer ifrån.
Finns det någon som har någon ide om HUR I HELA FRIDEN MAN KAN BLI AV MED ELÄNDET????????
Här kan du läsa vad det är du kan äta…
http://svampklubben.org/aug2004.html
jag läste någonstans att man skall kalka, å då menar jag jättemycket, där svampen växer och några meter utanför, jag jag det tipset åt många när jag jobbade på Riksmuseet, och bad att de skulle höra av sig nästa år om svampen hade försvunnit, det var faktiskt en del som jingde året efter å tackade.
hoppas det funkar för dej oxå. annars så är det bara att äta upp dem som gäller
Jag skulle tro att det hjälper att ändra PH värdet som klas säger men det skulle nog gå lika bar att sänka det om man nu bor i ett kalkaltigt område. Det gäller ju att ändra livbetingelserna för den oomtyckta grödan, upp eller ner på Ph skalan spelar ingen roll bara den ändras.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.