0 258 visningar

11 svar

Kantareller

Brittis NV skåne

21 jun 2008 kl. 20:40

Idag har jag plockat blek kantarell, ca 1,5 liter! Det blev till en härlig sås till köttet idag! Imorgon har jag middagsgäster så de bästa sparade jag till den middagen :O)

0

Bo Reyer

21 jun 2008 kl. 20:55

Jag kommer! När jag slutat dregla. Detta är min första midsommarhelg utan färska kantareller på många år. Grattis Brittis!

0

Grattis!

Norma

21 jun 2008 kl. 21:12

Vad kul att du hittat svamp!Gott att njuta av.H det bra.

0

Affe Nv Skåne

21 jun 2008 kl. 21:34

Då kan man säga GRATTIS & ÄNTLIGEN!!!!

Får väl pallra mej ut en dag och se om det finns något till mej också.

Börjar kanske bli dax att planera en gemensam tur igen?

0

Brittis

21 jun 2008 kl. 22:00

Hej, ler stort!

Vi får försöka planera ihop oss till en svampsökardag :o)
Jag jobbar nu, men har ofta flera dagar i streck ledigt, så vi får nog ihop det! Birgit blir säkert oxå med!

Nä jag trodde knappt mina ögon idag! trodde att jag på höjden skulle hitta knappnålsstora, så jag fick mig verkligen en överraskning!

Ha det bra!

0

Brittis

21 jun 2008 kl. 22:01

Du är välkommen till grillningen imorgon! Hundarna har blivit lovade att få badda, så vi åker nog vid 15-tiden :o) (ska bjuda på grillat på stranden)

0

Grattis!

Brittis

21 jun 2008 kl. 22:02

Hej!

Allt väl! Doften när jag stekte dem till middag idag var oslagbar!

0

Birgitta D

21 jun 2008 kl. 22:55

Hatar är ett verkligt starkt ord så jag säger det inte. Här faller löven från björkarna i blåsten. De har varit så torrt så björkarna gulnat och vissa har inga löv kvar.Hela min gräsmattA ÄR FYLLD AV GULA LÖV PÅ MIDSOMMAER LOL Menar inget illa utan menar GRATTIS förståss. Avundsjukan tog ut sin rätt där. Njut

0

Brittis

21 jun 2008 kl. 23:11

Här har oxå varit extremt torrt. Nu har det kommit endel skurar, men fortfarende väldigt torrt.
Där jag var idag, ligger uppe på en ås, verkar som om det inte alls varit lika torrt där! Hoppas det kommer ordentligt med regn snart! sedan vill jag ju kunna gå på stranden oxå :o)
SÅ soliga dagar och regniga nätter hade varit perfekt!
Ha det gott!

0

Enelie, Linköping

21 jun 2008 kl. 23:16

Jag instämmer och ett jättegrattis!
Så gott det skulle vara med lite nyskördade Kantareller.

Och, när det gäller torkan… här är det så torrt att t.o.m. Kirskålen har vissnat.

0

Sofia, Skåne

22 jun 2008 kl. 00:00

Grattis Brittis! Tog du ingen bild att visa för oss som tröst?

Imorgon natt ska det ösa och åska i Skåne!

0

Brittis

22 jun 2008 kl. 17:07

Jo jag har tagit bilder med mobilen, men jag håller på att flytta och just nu vet jag inte vart sladden är :o)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone