Var ute i skogen i dag med min yngste son. Vi fann någon sorts svamp som växte på en gammal stubbe av bok (tror jag det var), en ticka som växte på en bok, samt en liten svart kremla som redan var rejält maskäten. Har tagit hem tickan och “stubbsvampen” och ska försöka få till ett par dugliga bilder med min urusla gamla digitalkamera så jag kan skicka in för artbestämning. Vårt stora “fynd” i dag blev en stor kasse full med fläderblommor åtminstone. Sådant är man bortskämd med när man bor i Skåne.
Lena!
Det blev inga bilder. Kameraskrället lade bara av mitt uppe i fotograferingen. Nåja det blir nog bilder på både det ena och det andra när vi antingen lagat kameran eller köpt en ny. Och jag måste säga att det var en fin fläderbuske du har i din trädgård. Vänta ska du se om några år: då har du fläderblommor så du kan gödsla med dem. ;-) Ha en fortsatt trevlig helg, alla.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.