I förrgår var jag ute på stadsskogen i Sala i hoppet att finna en enda liten fruktknopp, av kantarell, men jag kammade noll. Samma sak nyss, när jag besökte mosskanterna vid ekeby mosse. Enligt rapporterna är det inte lika illa i hela landet, men här i salatrakten ser det inte bra ut. Hur är det hos er?
På “mitt” säkra sommarkantarellställe, där jag brukar plocka kring midsommar, växte det fem kantareller i en klunga för någon vecka sedan.Jag brukar kunna plocka litrar där…. Annars helt tomt på “mina” andra ställen.
Det är alldeles för torrt. Det är utlovat regn i dag men ännu har det inte kommit en droppe här i Botkyrka.
Nu går jag och hänger ut tvätt.
Ja, är man dum eller är man dum?
Jag hängde inte ut tvätt men väl en filt på vädring.
Såg sedan svartsvarta regnmoln på ingång här över, OJ, vips in med filten, för jag ville ju inte att den skulle bli blöt, och vad hände då? Jo molnet och det önskade regnet tog annan väg och filten kunde hängt kvar.
Lite regn fick vi ändå till slut trots allt…vad sägs om en promillesmillimeter?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.