0 266 visningar

11 svar

NIX!

Bo Reyer

27 jun 2008 kl. 19:00

I förrgår var jag ute på stadsskogen i Sala i hoppet att finna en enda liten fruktknopp, av kantarell, men jag kammade noll. Samma sak nyss, när jag besökte mosskanterna vid ekeby mosse. Enligt rapporterna är det inte lika illa i hela landet, men här i salatrakten ser det inte bra ut. Hur är det hos er?

0

GretheF Skåne

27 jun 2008 kl. 19:07

Mycket tort i Skåne jag har varit till alla mina “fuktiga” ställen där är tort

0

Geraldine Vällingby

27 jun 2008 kl. 19:23

Bo, har du kollar vid Järndammen?

0

Geraldine

27 jun 2008 kl. 19:24

rättelse; kollat

0

Helena A

27 jun 2008 kl. 19:26

Var och tittade på mina små kantareller som jag upptäckte för ett par veckor sedan. De hade knappt vuxit och var torra.

0

Jonnie

27 jun 2008 kl. 19:32

Inget här heller runt Vänern, varit alldeles för lite nederbörd (det regnar faktiskt just nu!!) svampsäsongen är minst tre veckor försenad, blir nog ingen större mängd “sommarkantarell”,,hoppas på regn och sedan värme, (av väderleksrapporten verkar jag bli bönhörd..

0

Ulla Persson

27 jun 2008 kl. 20:07

Inget i nordöstra Skåne heller. Snyft.

0

YES

Lena M

27 jun 2008 kl. 20:17

Här i Gästrikland har det regnat i ca 2 timmar nu ikväll, men nu verkar det klarna upp. Tackar iallafall för de som kom !

0

YES

Evus

28 jun 2008 kl. 10:33

På “mitt” säkra sommarkantarellställe, där jag brukar plocka kring midsommar, växte det fem kantareller i en klunga för någon vecka sedan.Jag brukar kunna plocka litrar där…. Annars helt tomt på “mina” andra ställen.
Det är alldeles för torrt. Det är utlovat regn i dag men ännu har det inte kommit en droppe här i Botkyrka.

Nu går jag och hänger ut tvätt.

0

YES

Jonnie

28 jun 2008 kl. 10:45

Smart Evus,,:) hänga upp tvätten ute är ju ett gammalt beprövat knep, det brukar sägas att det är det enda riktigt vetenskapligt säkra sättet att få en riktig regnskur där man bor..

Här skulle tvätten behöva hänga ute i tre-fyra dagar…

0

Birgitta D

28 jun 2008 kl. 13:02

Jag har haft tvätt ute i 3 dagar men inget regn i Tranås inte.

0

Evus

28 jun 2008 kl. 18:53

Ja, är man dum eller är man dum?

Jag hängde inte ut tvätt men väl en filt på vädring.

Såg sedan svartsvarta regnmoln på ingång här över, OJ, vips in med filten, för jag ville ju inte att den skulle bli blöt, och vad hände då?  Jo molnet och det önskade regnet tog annan väg och filten kunde hängt kvar.

Lite regn fick vi ändå till slut trots allt…vad sägs om en promillesmillimeter?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone