0 236 visningar

7 svar

Orättvist!

Jan A, Uppsala

28 jun 2008 kl. 18:24

Med en svår 9-dagarsabstinens i bagaget blev det i går utflykt till några NR i Uppsala k:n, med tre tonåriga barnbarn som faktiskt GILLAR utflykter med mm och mf!. 
Vi hittade en dikessnöbollschampinjon, ses på “flygbild”, en superdöd fnöskticka och nåt skinn, meningslöst att avbilda. 
De bleka kantarellerna “hann inte bli skördade före kosläppet”; allt har gått fel detta torrår.  Idag har det nyssligen kommit ett ännu okänt antal mikrometer åskregn som nog är borttorkat före morgonen.  Det är inte alls roligt!  Hoppas ni andra har det bättre!
Ja, där uppe lite norrut, där regnar det ju varje dag, minst. Orättvist!

0

Charina, halland

28 jun 2008 kl. 18:40

Om det inte regnar på dan så kunde det ju åtminstone regna på nätterna *önska*

0

anithau

28 jun 2008 kl. 19:20

I nästa vecka blir det nog lite mer rättvist, i alla fall om väderleksrapporten stämmer.

Jag håller tummarna för er.

0

GretheF Skåne

28 jun 2008 kl. 19:27

Det ska bli varmt och tort nästa vecka i alla fald i Skåne

0

Lena M

28 jun 2008 kl. 19:31

Och här i Torsåker ( Gästrikland ) har det regnat till och från sedan igår em. , döm om min häpnad när det endast visade 8 mm.
Men Jan A ” släng dig i väggen “,
här ser du en purjolök som inte går av för hackor, 1, 3 m i strumplästen.
Bortglömd sedan förra hösten :o)

0

Jan A, Uppsala

28 jun 2008 kl. 20:19

Tack för tröst! Och grattis Lena, din purjo är skapligt stor, t.o.m. lite högre än min kajp!
Glömde nämna blåbären vi åt i SANKmarkerna i Norra Lunsen… 3 mm, skrumpna, smakade (möjligen)som torra blåbärsblad!...:((

0

Tina Nordberg Kolsva

28 jun 2008 kl. 20:57

Oj, det lät inte roligt det där om blåbären.Jag har hittat fina men tillgången är väldigt ojämn, blommorna frös. I morgom SKA jag plocka till en paj, om jag så ska gå 7 km.

0

Jan A, Uppsala

28 jun 2008 kl. 22:49

Nej, det är illa efter två-tre riktigt bra blåbärsår. Hallonen lever oxå farligt - eller gjorde till alldeles nyss! Kollade just regnmätaren…  18000 mikrometer! har det kommit idag på em. Nytt hopp föds!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone