om att nu åker gubben o jag till Kolarbyn i Skinnskatteberg. Det är spelnansstämma vid stranden i dagarna två. Vi ska bo i den lyxiga, romantiska timmerkojan.
(Hmmmm. ingen skumpa hemma)Lite bilder därifrån. Förra året vid den här tiden hittade jag massor med svamp där, får se hur det ser ut i år.
Önskar er alla en skön helg.
Köket är underbart
Vilken helg mmmmmm (blundar o minns).Började kvällen med jordgubbar o bubbel.Några smarriga grillspett slank åxå ner. Ni vet väl att vägen till mannes hjärta går genom magen.
Senare på kvällen var vi inbjudna på en indisk inspirerad fest. Många av de boende vid Borntorpet som hör till Kolarbyn lever på buddistiskt o hinduiskt vis.
Vi serverades mat sittande i en ring på golvet, vegitariansk gryta. Kryddigt o rysligt gott.Bröd med kikärts/vitlöksröra.
Måltidsdryck kryddte utan teblad. Absolut ingen alkohol.
Vi dansade (ej parvis)till blandade rytmer från olika delar av världen.Magdans som verkar vara deras stora passion bjöds vi på i en underbar uppvisning.(bild)
Dansen fortsatte till efter kl 04.00, men gubben o jag som hade 3 km att gå genom skogen bröt upp vid 02- tiden.Och så väntade ju vårt underbara krypin….....
Hasade inte ur bingen förrän 10.30 söndagmorgon. Började dagen med morgomkaffe ur sotig panna ute vid eldstaden. Där disskuterade vi svensk kontra engelsk natur med ett engelskt par, som bor i sverige.De var avundsjuka på vår svampkultur.
Söndagen avslutades med en mera svensk spelmansstämma i kolarbyn.
Jodå, vi hittade svap åxå, några liter blek kantarell och en tegelröd björksopp
Kan man ha det bättre?
Tänkte fråga dig om Borntorpet Tina, men så nämnde du det själv. Jag gick den s.k. “kolarskolan” där 1962 men har inte varit där sen dess. Jag minns bl.a. - nästan - nån fest vi hade där med sjuksköterskeskolan i Västerås. Och så minns jag alla sparvugglorna som ropade på vårvintern och kanske ngt mer!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.