0 243 visningar

7 svar

Pepparfrukter ?

EG

5 jul 2008 kl. 12:37

Vad ska jag göra med mina gröna pepparfrukter? Finns det någon som har något bra recept på inläggning så vore jag tacksam
Får ägna mig åt detta då det är totalt tomt på svamp i mina trakter Gullspång
Ett stort tack till alla som har delat med sig av naturbilder o inlägg o förgyllt min “torra” vardag Imorgon är det lovat regn

0

Charina, halland

5 jul 2008 kl. 13:22

Torka dem o spar dem.

0

Tina Nordberg Kolsva

5 jul 2008 kl. 14:07

Jag skulle göra som med paprikasallad. Behålla frukterna hela o koka lag med ättika o socker. Sök på nätet.Det vattnas i munnen när jag tänker på det.

0

Tack för tipsen

EG

5 jul 2008 kl. 17:48

Tack ska kolla på nätet
Nu mullrar åskan hoppas den drar med sig lite regn

0

Sussie

5 jul 2008 kl. 18:17

Jag har ett bra recept på inlagd chili som jag tagit på Dansukkers hemsida. Så jag ville dela med mig av det.

Inlagd chili

45 min

Ingredienser
20 gröna pepparfrukter
20 röda pepparfrukter
8 dl vatten
2 dl Dansukker Strösocker
1 1/2 – 2 dl ättiksprit
1/2 dl salt

Lägg chilin i kokande vatten i en gryta och koka i 5-15 minuter, längre koktid ger mildare smak. Häll bort vattnet. Blanda samman vatten, socker och salt och koka upp. Lägg i de förvällda chilifrukterna och sjud utan lock i 5-15 minuter. Lägg chilifrukterna i varma, väl rengjorda burkar. Häll på lagen och förslut burkarna. Förvara i kylskåp. Gott till hamburgare, kebab eller i t ex köttgrytor.

Mvh//

0

Med smak för svamp!

5 jul 2008 kl. 23:29

Recept är bra!

Men vet inte om jag litar på recept från tillverkare längre. Ni vet chokladbollsreceptet på Hammargrens havregryn? Det blir ju bara torra och äckliga chokladbollar för man ska ha så mycket havregryn, så Hammargrens får sälja mer av sin vara! Nä uscha, på med mer smör och kaffe och socker för samma mängd havregryn och en läcker boll blir resultatet!

0

Sussie

EG

9 jul 2008 kl. 10:21

Tack för receptet Har lagt in mina frukter nu o ska provsmaka idag Påminde lite om recept på paprikasallad så det åkte med några paprikor som utfyllnad
Fanns mycket smått o gott på din rekomenderade sida

0

Med smak för svamp!

Elisabeth jansson

9 jul 2008 kl. 15:15

Om du har i ett rått ägg blir chokladbollarna ännu saftigare de bör då stå i kylen för att bli lite torra!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone