Vad ska jag göra med mina gröna pepparfrukter? Finns det någon som har något bra recept på inläggning så vore jag tacksam
Får ägna mig åt detta då det är totalt tomt på svamp i mina trakter Gullspång
Ett stort tack till alla som har delat med sig av naturbilder o inlägg o förgyllt min “torra” vardag Imorgon är det lovat regn
Jag har ett bra recept på inlagd chili som jag tagit på Dansukkers hemsida. Så jag ville dela med mig av det.
Inlagd chili
45 min
Ingredienser
20 gröna pepparfrukter
20 röda pepparfrukter
8 dl vatten
2 dl Dansukker Strösocker
1 1/2 – 2 dl ättiksprit
1/2 dl salt
Lägg chilin i kokande vatten i en gryta och koka i 5-15 minuter, längre koktid ger mildare smak. Häll bort vattnet. Blanda samman vatten, socker och salt och koka upp. Lägg i de förvällda chilifrukterna och sjud utan lock i 5-15 minuter. Lägg chilifrukterna i varma, väl rengjorda burkar. Häll på lagen och förslut burkarna. Förvara i kylskåp. Gott till hamburgare, kebab eller i t ex köttgrytor.
Mvh//
Recept är bra!
Men vet inte om jag litar på recept från tillverkare längre. Ni vet chokladbollsreceptet på Hammargrens havregryn? Det blir ju bara torra och äckliga chokladbollar för man ska ha så mycket havregryn, så Hammargrens får sälja mer av sin vara! Nä uscha, på med mer smör och kaffe och socker för samma mängd havregryn och en läcker boll blir resultatet!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.