0 314 visningar

16 svar

Regn

Robban

6 jul 2008 kl. 17:15

Nu har det regnat hela natta och hela daga så snart måste det ju börja ploppa opp någe.

0

Gremlin

6 jul 2008 kl. 17:18

Var bor du? I Sthlm har de inte regna mycke

0

Robban

6 jul 2008 kl. 19:35

Oskarshamn

0

BirgittaD

6 jul 2008 kl. 21:03

Samma hätr i Tranås 35 mm. Jag är överlycklig. Hoppas det regnar i Skövde också.

0

Enelie, Linköping

6 jul 2008 kl. 22:36

Linköpingsregn:
Vid 15-tiden så hade vi bara fått 5 mm men nu har vi kommit upp i hela 13 mm:)

Och, Birgitta D, jag tror att Skövde ligger bra till i helgens regnliga. Töreboda hade fått 20 mm för några timma sedan, och det är ju nära.

0

Med smak för svamp!

7 jul 2008 kl. 18:51

Regnat i Västerås nu i dagarna två! Helt underbart! :D

0

Stefan HBG

7 jul 2008 kl. 19:17

Vi fick en riktig megaskur ned inslag av hagel stora som ärtor i Helsingborg idag. Hoppas det nu gör lite nytta där ute…....

0

Evus

7 jul 2008 kl. 19:42

Hela,härliga välbehövliga 30 mm fanns det i min regnmätare här i Botkyrka nu i kväll.
Sen sa meterolog Per på lokalvädret att lågtrycket har vänt och är tillbaka över oss i natt/morgon förmiddag.
Tackar och bockar!
Hoppas det stämmer.

0

Geraldine Vällingby

7 jul 2008 kl. 20:14

Regna hela vägen igår från Göteborg-Sthlm, nästan, åkte buss i 6 timmar.

Gremlin; här i Västerort har det regnat nästan hela dagen idag!

0

Helena A

7 jul 2008 kl. 21:12

30 mm har fallit över Hälleforsnäs Sörmland under dagen.
Regnar fortfarande en del och får gärna fortsätta.
Vi har haft så torrt att varenda droppe är välkommen

0

Jan A, Uppsala

7 jul 2008 kl. 22:02

Från tvåtiden till alldeles nyssligen har vi fått 25 mm. Helt otroooligt, eftersom det regnat så fint hela tiden. Det måste ha varit ovanligt VÅTT regn! Jag gratulerar mig själv till goda framtidsutsikter och hoppas andra är lika lyckligt lottade!

0

Robban

7 jul 2008 kl. 22:42

Natten som gick ett underbart busväder. Sedan skurar under dagen.
Dessa verkar hålla i sig nu under natten. Varenda droppe är välkommen denna vecka, för sen har jag semester.

0

"JAS" Helsingborg

8 jul 2008 kl. 13:57

De två sista dygnen har gett lite över 40mm. i Västervik, så nu börjar det säkert ploppa upp även här. Tyvärr så ska jag hem på torsdag och missar väl så klart de flesta KJ. som lär dyka upp nu. Men får hoppas att det inte torrkar ur helt utan att det kommer lite från ovan då och då så blir det nog en hel del till mig om 3 veckor.

0

Bo E

8 jul 2008 kl. 19:35

Här i Örebro har det regnat rejält under måndagn och även kom det en del skurar under lördag kväll och söndag e.m.

Bra för växtligheten!

0

Totte Gbg

8 jul 2008 kl. 20:26

Regn jo allt hade vi regn men tyvärr över havet vid inloppet till Göteborg igår…. :(

Masthuggskyrkan låångt där borta

0

Tina Nordberg Kolsva

8 jul 2008 kl. 22:32

Vad snopet Totte. Vi fick 22 mm i går.

0

Mikael R

8 jul 2008 kl. 22:52

Här i Västsverige kommer det vanligen mycket regn. Nu har det säkerligen kommit mycket på andra håll också, i t,ex, Sörmland.
Men äntligen kommer det regn även här. Ca 60 mm på tre dagar. Välkommet!
Svamp i kommande!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone