Hej!
Vilka ex du hade hittat? Sååå vackra! Min måste ha varit lite gammal eller torr!
Kommer du ihåg vilken trädsort det var? År?
Är Botaniska bakom muren och du står med ryggen mot havet?
Om det är tagit så kortet så stod jag och fotade från andra hållet ut mot havet genom ett av fönstrena i lördags.
Pälstickan fotade jag 2004-07-26 precis där du misstänkte, utanför botaniska med ryggen mot vattnet. Trädslaget tror jag att jag fick till vresalm. Har aldrig sett vresalm tidigare eller senare men kunde inte få bladen att stämma på något annat trädslag. Någon som är mer botaniskt bevandrad som kan bekräfta eller dementera?
Tack för alla svar och information om träd intressant läsning, hela tiden finns nya saker att lära.
Botaniska är fantastiskt på Gotland.
Jag tänker starta en ny tråd om olika trädsorter under rubrik Träd Gotland
Här kommer bilden från andra hållet i porten som du fotat Michael,jag står med ryggen mot Botaniska när jag fotat.
Gotland med utsikt över havet genom fönster på ringmuren
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.