0 2870 visningar

9 svar

stjärnhovstryffel

klas jaederfeldt

12 jul 2008 kl. 19:35

ni som har ställen i sdml. där den finns, de e dax att vittja era lokaler nu. en dam kom å visade tryfflar, hon hade hittat dem i Öllösa Gnesta kommun Sdml

0

cicki T Belgien

12 jul 2008 kl. 20:31

Klas,nu ligger ju inte Stjärnhov i Belgien men vet du om man hittat den nån’ annanstans i Europa tex?

0

Evus

12 jul 2008 kl. 21:30

Jag tackar för tipset:-))))

0

cicki

klas jaederfeldt

13 jul 2008 kl. 00:49

den finns säkert i europa oxå, lite närmare kan man hitta de på flera ställen i Linköping

0

cicki

cicki T Belgien

13 jul 2008 kl. 00:59

Klas, Nu tänkte jag mig gummistövelavstånd och inte Ryanair :)

0

stjärnhovstryffel i Europa

Christina Wedén

14 jul 2008 kl. 22:40

Hej!
Stjärnhovstryffel växer i hela Europa. Längre söderut kallas den C. meandriformis, men det är troligen samma art som C. venosus.

Jag skulle bli jätteglad för tips om lokaler i Sverige där det finns tryffel nu. Jag jobbar sista året av tre med ett forskningsprojekt för att bl.a. kartlägga ekologi och utbredning i Sverige. Hoppas på en god säsong -2006 och 2007 var inget vidare.
/Christina i Uppsala

0

stjärnhovstryffel i gräsmattan

Sara

22 jul 2008 kl. 17:49

Hittade stjärnhovstryffel i min gräsmatta precis. Vad ska jag göra med den?

0

Jan A, Uppsala

22 jul 2008 kl. 18:12

Maila först
Christina.Weden@ebc.uu.se
om du vill låta henne få veta var du finns. Se inlägget före ditt.

0

klas jaederfeldt

22 jul 2008 kl. 20:07

jag har gjort aromsmör av mina hacka i små bitar sonm får puttra i smör (125 g) efter en halvtimme stäng av värmen å tillsätt 125 g smör som inte smält. rör om. spara i kylen max 6 månader, sedan härsknar smöret.

omogen Stjärnhovstryffel har en fin nötsmak. mogen (är som surströmming) man måste vänja sig vid smaken

0

stjärnhovstryffel i Europa

Gilbert Lorentzon

14 aug 2010 kl. 20:50

Hej. Hittade en Stärnhofstryffel på 1850 gr. idag i Norsborg på en gräsmatta.

Mvh

Gilbert Lorentzon
E-mail: angiba1191@live.se

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone