En skivling, skiftar i ljusbrun/beige färg, Har små svarta prickar tätt i centrum på hatten men glesare utåt på hatten. Hatt ca 4 cm fot 2 cm avsmalnade uppåt mot hatten.Foten har samma färg som hatten. Köttet är vitt. Doftar svagt men gott av svamp, lite söt doft. Smakar som den doftar. Finns gott om dem på gräsmattan. Tyvärr har jag inga bilder men hoppas att någon kan hjälpa mig. Tack på förhand.
Beskrivningen är ganska vag, och jag misstänker att måttet på foten avser tjockleken och inte längden..
Det jag först kommer att tänka på, är någon art av honungsskivling - brukar själv ha gott om dem på gräsmattan. Den ska i så fall ha ring och vara vitsporig. Hattfärgen varierar mycket.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.