sorry JAS ! det kan jag tyvärr inte avslöja då bröderna grus kan komma hit och genomföra terrorattacker mot mig med småsten i hallonskogen !
hur som helst så finns här precis som i danmark hur mycket skogshallon som helst att plocka för var och en med tillgång till bra promenadskor och eller cyckel !
så varför allt detta gnällande över stigande matpriser. det är bara ut och hämta och det är gratis !!
och är man flitig kan man t o m sälja, men klart då får man överkonstapel sussie efter sig…ss
Skogshallon har det alltid varit gott om i Småland och om ett par år så lär det finnar hur mycket som helst (efter Gudrun) så då finns det till alla och om många är riktigt flitiga så lär det gå att köpa skogshallon i hela sydligaste Sverige (de håller ju inte för några längre transporter) och bli över till alla som inte tror att skogens produkter räcker till för att inte prata om all svamp som växer på stubbar. Detta trodde i allra högsta grad även gälla för Halland. Och det var inte viktigt egentligen att få reda på var du håller hus mest var det för att eventuellt tipsa om någon fin/bra plats.
JAS, tipsa om bra plats för skogshallon behövs sannerligen inte. de finns överallt där gudron dragit fram !
men jag skulle faktiskt mena att de toppar i år eller nästa år då ganska mycket är planterat nu.
ett hygge som gjordes år 2000 utanför aalborg och som planterades 2001 håller granen redan nu på att ta över efter skogshallonen.
fär övrigt smakade dagens skogshallon ypperligt till den hemmagjorda danska blåbärsglassen
På kända blåbärsställen i norra delarna av NV Skåne fanns det massor av blåbär för ett par veckor sedan, men de var inte större än 5 mm i diam =/ Skogshallon brukar vara små, men om man passerar ca hälften när man gör sylt så blir det inte så mkt kärnor ändå, och smaken är ju oslagbar.
Här i Örebrotrakten har det varit ovanligt stora och många skogshallon som verkade mogna till förra veckan!
En kompis åt så han blev proppmätt!
Jag åt i lite lugnare tempo.
Har knappt gått en promenad utan hallon och smultron senaste veckan…
Myggen är inte talrik här ännu men går väl till nu när det blivit våtare…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.