Mina italienska vänner är här i Stockholm på visit. Idag tog vi en tur till Mariefred och Gripsholms slott.Tro det eller ej, med det växte vårmusseroner på gräsmattan inne på slottsgården. Rätta mig om jag har fel, man fick inte beträda gräsmattan, så jag fotade på håll och försökte med en förstoring.
Ja nog ser det ut att kunna varta den om det inte är en liten champinjon förståss!
Tror inte tt gräsmattan tagit skada om du klivit ut och kollat upp den….
Var själv på Gripsholm för nån månad sen men såg inte nån antydan till svamp.
Torrt var det då....väldigt torrt ocxh varmt.
Men inne i slottet var det svalt och lite lagom spöklikt intressant med alla gamla möbler och porträtt.
Fascinerande förresten att vissa rum stått helt orörda i hundratals år med originalinredning.
Klart sevärt utflyktsmål!
Bo, nej jag tror inte gräsmattan hade tagit någon skada, men min italienske vän tog två foton inne på slottet, det är ju inte tillåtet. En slottsguide hade ögonen på oss så jag vågade inte bertäda gräsmattan p g a detta :)))
Mycket intressant inne på slottet, ortolig samling av tavlor, verkligen värt ett besök.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.