0 722 visningar

13 svar

Efter regn kommer svamp!

Enelie, Linköping

22 jul 2008 kl. 18:15

Förra onsdagen gjorde jag ett fynd av tre Stensoppar.
Idag, efter regnet, var jag tillbaks och det hade kommit massor.
Det är en liten begränsad yta i en ekdunge.

En rekordstor (?) som vägde 940 g. + resten av skörden på 1,6 kg. :))))

0

anithau

22 jul 2008 kl. 18:29

Enelie!

GUD VA KUL, STORT GRATTIS.
JAG BLIR SÅ GLAD.

0

Jeanette P, Luleå

22 jul 2008 kl. 18:51

Grattis till den fina skörden =)!

0

Alf Pallin

22 jul 2008 kl. 18:59

Grattis till svampfynden och smaklig måltid.

0

Sofia, Skåne

22 jul 2008 kl. 20:25

Helt fantastiskt, Enelie! Men vad är det för tryckmönster på hatten på den sista bilden? (Det ser lite nazistiskt ut)

0

GretheF Skåne

22 jul 2008 kl. 21:36

Vilken syn så herligt då är där hop att dom kommer i år Grattis

0

Enelie, Linköping

22 jul 2008 kl. 21:47

Sofia.
Jag såg att det var två rutmönster på hatten. Men tänkte inte på vad de liknade. Du har nog rätt där.

Jag antar att svampen har växt upp under några mindre grenar som har tryckt på den när den växte. Där av det speciella mönstret.

0

Maya K. I. Hörnefors

22 jul 2008 kl. 22:27

Ooooupss!!!Ja , vad säger man till en sån skörd?. Blir litegrann avis, men min tur kommer nog så småningom, för nu har det regnat här i nästan två dygn.

0

Lena M

23 jul 2008 kl. 08:04

Det var inte dålig, grattis. En av mina favoriter , hoppas att de kommer här i Gästrikland också.

0

Peter

23 jul 2008 kl. 22:42

Grattis till KJ-fyndet. Har bara hittat lite förskrämda kantareller och några grynsoppar kring Linköping hittills.

Och var är sandsoppen…inte ett spår…

0

Enelie, Linköping

23 jul 2008 kl. 23:40

Bra att du påminde mig om Grynsoppen.
Jag kollade förra veckan men då fans det inte ett spår av den.
Regnet borde ju ha satt fart på den också om man har tur.

0

Anders

25 jul 2010 kl. 20:46

Hur lång tid tar det efter gårdagens ymniga regn innan svampen kommer, tro? Den lär väl behöva några dagar, eller?

0

Lena Strömstad

25 jul 2010 kl. 23:29

Avundsjuk, jag e så avundsjuk eller hur sjunger hon? :-) :-) Grattis.. det är nästan så att jag funderar på att ta en snabbtur till Linköping :-)

0

Birgitta D

26 jul 2010 kl. 17:42

Grattis
Kan jag komma och hälsa på?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone