0 801 visningar

7 svar

kantareller

marie eklund

25 jul 2008 kl. 20:26

norr om boden hittade 49 gula kantareller på stugutomten lyckan
är total och det kommer fler
MARIE E

0

Jeanette P, Luleå

25 jul 2008 kl. 22:30

Grattis till det fina fyndet!!
Skoj att dom redan kommit hit upp *hoppar av lycka*

0

Enelie, Linköping

25 jul 2008 kl. 23:01

Visst är det en härlig känsla när man ser en och en till och…!!
Grattis!
Du har ju fler godbitar att vänta på också.
Då vet man ju också att de på gång i någon del av landet i alla fall.

0

Geraldine Vällingby

26 jul 2008 kl. 13:01

På stugtomten, vilken lycka!

0

Marie Boden

26 jul 2008 kl. 19:14

Angående mitt fynd av kantareller
på stugutomten 49 st undrar jag om
det har haft någon betydelse att jag i fjol kastade allt rens efter
kantareller, som jag plockat på annat ställe just där jag nu hittat så många eller har naturen spelat ett spratt.
häsningar Marie

0

Geraldine

26 jul 2008 kl. 19:35

Naturen har nog spelat ett spratt:) Har rensat kilovis/tonvis:) med kantareller på stugtomten på Vätö, inte en enda kantarell där inte.

0

Irene A

26 jul 2008 kl. 23:08

Marie, om marken på din tomt har passat för kantareller, kan det säkert ha haft betydelse att du har slängt svamprens där. Det fungerar inte överallt, men det finns många exempel på sådana lyckade experiment.

0

Sussie

27 jul 2008 kl. 14:04

Grattis till fyndet! Hoppas det blir fler “godingar” på stugtomten. All lycka!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone