0 205 visningar

15 svar

35 mm inom

Göran H

31 jul 2008 kl. 18:48

en timme. Sitter på verandan och njuter. Åskan härjar fortfarande
men regnet har övergått till ett
mera normalt strilande. Kanske Gula och Jan A kan berätta hur det var öster om 273:an resp. i Uppsalatrakten.

0

Lena M

31 jul 2008 kl. 18:55

Ja här i Torsåker kom det 25 mm på en ½ timma, dessutom blåste de nästan orkan och åskade. Nu behagliga 20 grader mot de 30 som rådde för ovädret.

0

BirgittaD

31 jul 2008 kl. 21:12

Inget regn i Tranås. Kl 19.15 var det 42,3 grader ute.

0

Jan A, Uppsala

31 jul 2008 kl. 21:20

Fel position Göran! Jag bor vid 272:an, U-a VNV 15 km.  Mellan kl 17 och 17.45 fick vi 36 mm, sen ytterligare nästan 4. Tyvärr rann väl det mesta bort till nästan ingen nytta. Men det kanske kommer upp nån liten svamp nu ...
Jag var mycket väl upplyst och ljudligt underhållen också! Man tillhör ju RÄTT idrottsförening!

0

Dieter Endom

31 jul 2008 kl. 21:52

Jan, Det finns bara en idrottsförening värd namnet och då är Bälinge eller dess närhet du bor.

0

Tina Nordberg Kolsva

31 jul 2008 kl. 21:55

det har strilat ner 12 mm här och åskat på rätt duktigt.

0

Jan A, Uppsala

31 jul 2008 kl. 22:16

Sorry, Göran (och Gula); jag slarvläste…
Och Dieter, det finns bara en förening i Uppsala som har åskguden som “namngivare”!

0

Göran H

31 jul 2008 kl. 22:22

U-a VNV 15 km är vad jag kallar uppsalatrakten. Kul att ni också fått regn, även om det kunnat ske i lugnare takt. Sjäv tar jag allt som kommer, hur det än kommer.
Rätt IF, Dieter säger Bälinge, kan det stämma?

0

Dieter Endom

31 jul 2008 kl. 22:23

Må vara så men jag gillar Bälinge.

0

Göran H

31 jul 2008 kl. 22:37

OK, nu hajjar även jag. Det måste finnas en IF med namn typ IF Tor eller liknande.

0

Jan A, Uppsala

31 jul 2008 kl. 22:39

Dieter och Göran, Bälinge nu mest känt för dåliga fotbollstjejer som förr kallades “finfina grejer”....???
Läs på asaläran…

0

Monica A

31 jul 2008 kl. 22:41

Låter skönt med allt regn! Igår kom det ung 0,5 mm (!) strax sydost om Linköping,men idag har värmen och solen fortsatt så det är badande som gäller. I lövskogen står ett antal kremlor av olika slag, hopsjunkna och larvätna, inte ens roliga att titta på!

0

Jan A, Uppsala

31 jul 2008 kl. 22:41

OK, Göran, hade du “hajat dit” ett ‘h’ mellan T och o - så!

0

Gula, mellan Uppsala och Norrtälje

31 jul 2008 kl. 22:49

Här var det kvävande 29 grader halva dagen och sen brakade det loss!!!!!! 21mm som HÄLLDE ner och temperaturen sjönk till 16 grader!! Blixt och dunder som snurrade runt här ett bra tag och dessutom ett 15 minuters elavbrott!!! Tala om att gå från en ytterlighet till en annan!!!

0

Trompette des Mortes

1 aug 2008 kl. 00:41

oj birgitta d, 42,3 grader !!!!! det måste då vara svenskt rekord long way !!!

nu væntar vi bara på att smhi skall rapporetera det också !!!...ss

0

Strömlöst 8 timmar

gubhild

1 aug 2008 kl. 13:18

Vi fick ett ordentligt åskväder över Västerbotten i går det brann på 8 ställen i länet pga åskans framfart. Det är svalare i dag och det var riktigt behagligt på myren i morse när jag plockade hjortron. Jag blev som omväxling blöt av regn istället för värme (12 grader).

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone