0 253 visningar

13 svar

08:tor, det finns svamp

Dieter Endom

31 jul 2008 kl. 22:18

Första svamptur i dag, efter min konvalescens, gick norr om Stockholm och var mer givande än jag trodde. Se under rapporterna.
Ni ska inte misströsta, svampen (kantarellerna) finns bara man leta på norrsidan av bergsknallarna. Bifoga 3 bilder idag men det blir fler i morgon.

0

anithau

31 jul 2008 kl. 22:28

Välkommen tillbaka Dieter.
Hoppas att allt är ok.

0

Dieter Endom

31 jul 2008 kl. 22:40

Nja Anitha, det är bara och gilla läget. Läste något i DN idag som ska blir mitt nya livsmotto. Citat
“ATT TÄNKA NYTT ÄR IBLAND NÖDVÄNDIGT, ÄVEN OM DET INNEBÄR ATT DEN EGNA IDENTITETEN FÖRSKUTS” slut citat.
Nu ska jag läsa in mig på vad som har skrivits under de 4 tidigare veckorna.

0

anithau

1 aug 2008 kl. 06:23

Det var ett tänkvärt citat, som kan innebära stora förändringar.
Lycka till med all läsning, du har det du gör ett tag framåt.

Ha det så gott det går

0

Jan A, Uppsala

1 aug 2008 kl. 07:11

Dieter, jag glömde i sviterna efter åskovädret bort att hälsa dig välkommen tillbaka! Om du är här som en bättre människa återstår att se…

0

Dieter Endom

1 aug 2008 kl. 11:28

Tack så mycket Jan. Det vet jag inte. Hur blir man en bättre människa? Eftertänksamt och mera ödmjukt stämmer bättre!
Väntade igår på att ovädret skulle komma till Solna. Tji fick vi, inte en droppe kom det.
Bilden är tagen vid Fågelsundet.

0

Jan A, Uppsala

1 aug 2008 kl. 11:39

Tja, det var faktiskt du som sa du hittat hittat ett nytt “livsmotto”!
Fågelsundet blir du väl inte SÄMRE av iaf? Lycka till!

0

Svampnörden

4 aug 2008 kl. 20:50

Tredje dagen av regn här hemma nu….....HÅLL TUMMARNA

0

Dieter

Elisabeth Bååth

4 aug 2008 kl. 20:58

Lycka till i svampskogen!. Kul att höra från dig igen.

0

Enelie, Linköping

4 aug 2008 kl. 21:51

Välkommen!
Det är roligt att du är tillbaks!

Ditt citat tål allt att funderas på. Jag tar till mig det.

0

Dieter Endom

4 aug 2008 kl. 22:02

Tack Elisabeth och Enelie. Jag klara svampletandet och fotograferingen ganska bra, allt sker bara lite långsamare och jag måste anpassa mig till ljusförhållanden.

Tryffelsvin och kantarellhundar finns men bärletande katter… här är beviset.

0

Enelie, Linköping

4 aug 2008 kl. 22:26

Så vacker katten är!
Det ser nästan ut som han/hon smyger på ett byte.

Jag har faktiskt haft en kantarellkatt men tyvärr har jag inte bildbevis. Ni får väl tro mig ändå:)

0

Dieter Endom

4 aug 2008 kl. 22:37

Enelie, han gör det men på mig och kameran.
Jag tror dig även utan bildbevis.

0

Enelie, Linköping

4 aug 2008 kl. 22:48

Tack, det var bra.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone