Ibland har man lite bråttom och då blir det inte som man tänkt. Bra länkar finns, netetikett, men det var ju kantareller vi skulle prata om!
Jag har varit i Härjedalen senaste veckan men jag tycker att kantarellerna här kommer så sakta, det är ju ändå bara början av av aug. Ser att man i Robertsfors plockat en hel del, lokalt regn gör ju att de växer lite snabbare, men kantareller växer ju väldigt sakta. Var i veckan nere i Värmland och har väl aldrig sett så mycket kantareller men de var väldigt torra i hattkanten.
Netikett =
Håll dig till ämnet.
Syftet med ett forum är att skapa givande samtal om och omkring speciella ämnen. Bästa sättet att bidra till ett givande samtal är hålla sig till ämnet i de olika trådarna. Har du en annan vinkel eller en annan frågeställning i ett ämne, starta en ny tråd. Glöm inte heller att sätta en beskrivande rubrik i din nya tråd!
Hjälpa till.
Det märks ganska ofta om det är en nybörjare i forumet.
Om du märker att denna användare skriver eller gör fel så är det ok att påpeka detta. Du bör dock påpeka detta i ett privat meddelande.
Jag är en nybörjare i forumet. Gick in för att läsa om svamp. Höll på att få dåndimpen när jag läste alla era inlägg om Pias önskan om svampställen i Umeå. Nu undrar jag i vördsamhet. Finns det inga vettiga människor på detta forum som vill skriva om svamp? Och ni som vill att alla ska skriva efter regler, inte kan ni väl ha så knepiga namn. Trompette
Charina halland (märkligt efternamn)
“JAS”
anithau
Under inlägg, där detta skrivs står en ruta med texten DITT NAMN.
OBS. Med versaler. Där är det väl tänkt att man ska skriva sitt namn, eller?
Välkommen till svampforumet Inge!
Trist att du skulle få dåndimpen det första du fick när du beökte detta forum.
Apropå namn och avsändare.
Det är fritt att välja vad man vill ha som nick.
Bara man använder det hädanefter, och inte byter.
Vissa utav forumsdeltagarna har valt att även använda var de befinner sig i sverige, därav exemplet “Charina, halland”
Visst är det tråkigt när slingor spårar ur men det händer på alla forum. Men det går att bryta sig ur från ämnet och skapa en ny slinga det är inga hinder.
Ja vi skriver och pratar mycket svamp här.
Angående namnet så har vi som har varit här länge lagt till efter vald signatur var i landet vi bor någonstans, bra att veta om man just pratar om svamp
Signaturen - du får kalla dig precis vad du vill, behöver inte vara ditt namn.
Hej Inge!
Din fundering är helt berättigad.
Jag kan bara svara för mig själv.
Jag skriver anithau - började med anithaumeå. Blev lat och förkortade det hela. Det är min förklaring. Det finns användare som har samma namn och då är det bra att variera så att övriga vet vem som skrev.
Annars så speglar även detta forum det verkliga livet. Tjafs hit och dit och mycket bra, nyttig information, kunskapsspridning. Ja, du får hela spektrat.
Tack för välkomnandet Maric. Vad jag vill ha sagt är att om man hänvisar till regler om hur man ska skriva så bör man först se till att ha ryggen fri själv. Det står inte DITT NICK det står NAMN. För övrigt så var det flera av er som hade bra svar, som t.ex anithau. Jag kommer naturligtvis att fortsätta kolla på detta forum. Men, jag får väl försöka undvika rektor Thomas H.
Hej igen o naturligtvis välkommen hit :)
Under Forumsregler står det
” Du kan som användare själv välja signatur men bör respektera och inte avsiktligt ta signaturer som redan är i bruk av andra.”
Jag tolkar det som att det är fritt fram att ta vilken signatur som helst.
http://svampguiden.com/forumregler.asp
Ha det gött snart börjar OS ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.