0 288 visningar

15 svar

YEEEEY...Det regnar!!!

Maric

2 aug 2008 kl. 13:01

Det regnar och regnar och regnar!!!
Att man kan bli så glad över regn.
*Ser svamparna växa* :-)

0

anithau

2 aug 2008 kl. 15:36

Grattis, Maric!
Jag håller tummarna att du får mycket regn som blir givande om en stund.

0

Helena A

2 aug 2008 kl. 15:42

Regnar över Hälleforsnäs Sörmland också.
10 mm igår ihop med ett kraftigt åskaväder.
Idag strilar ett stilla regn 11 mm hittills idag.

0

Robban

2 aug 2008 kl. 15:53

YEEEEY tillbaka till dig med Maric.
Det regnade 2,5 timmar har äntligen efter 14 dagars torka. Men nu skiner solen igen. O-hamn.

0

Evus

2 aug 2008 kl. 16:39

Samma här, äntligen, ett fint ihållande regn över Botkyrka.
Det bådar gott.

0

Bo Reyer

2 aug 2008 kl. 17:59

Här i Sala har det kommit dryga 20mm hittills under eftermiddagen och det regnar fortfarande, men det behövs mer. Jag känner redan svampdoften från skogen!

0

Enelie, Linköping

2 aug 2008 kl. 18:52

Här har det småregnat nästan hela dagen.
Hittills så har det resulterat i 4½ mm.
Jag hoppas på mer.

0

BirgittaD

2 aug 2008 kl. 21:45

Enelie det är typiskt i Tranåshar vi bara fått 6 mm efter en hel dags regn men i kväll kom solen fram igen.

0

Tina Nordberg Kolsva

2 aug 2008 kl. 22:05

Här i Kolsva har det kommit 22 mm idag. Har varit hela dagen i Linköping och hjälpt sonen med flytten dit.Snyft :( sista barnet ur boet.Hoppas att Enelie tittar till honom ibland :)

0

Pär/Arvika

2 aug 2008 kl. 22:09

Hur lång tid tar det från att regnet kommer till att ny svamp kan plockas? Hur fort växer den?

0

Pär/Arvika

2 aug 2008 kl. 22:20

I mitt fall gäller det kantarell. Helt för i år med att plocka svamp, håller på att lära mig :-)

0

Enelie, Linköping

2 aug 2008 kl. 22:25

Birgitta D: Det verkar som om våra orter följs åt ganska väl när det gäller vädret. Efter solen nu ikväll så har det börjat småregna igen.

Tina: Det får vi väl försöka ordna.
Sonen är väl också svampintresserad kanske? Om inte jag mins fel så ville han ha risksallad i smörgåstårtan till examen.

Pär: Olika svampsorter växer olika fort men något mer exakt vet jag inte om det. Soppar och Stolt fjällskivling brukar upp växa snabbt efter regn. Så om det kommit rejält kan man börja leta efter någon dag. Kantarell växer långsammare.

0

Tina Nordberg Kolsva

2 aug 2008 kl. 22:55

Helt rätt Enelie, o nu ville han ha med sig sista burken torkad trumpetsvamp.Där går väl gränsen. Eller….. Har svamp något med moderskärlek att göra? ;)

0

Enelie, Linköping

2 aug 2008 kl. 23:13

Vem vet var den gränsen går måntro?
Men jag antar att du skickade med burken i alla fall, trots allt.

0

BirgittaD

2 aug 2008 kl. 23:35

Tina säg till sonen att bli medlem i Linköpings svampklubb så kan vi kolla in hur det går på någon utflykt till hösten.

0

Tina Nordberg Kolsva

3 aug 2008 kl. 00:11

Oj oj tro inte att någon svampklubb i världen luar ut honom i svampskogen längre. Det är att hämta färdigt på burk som gäller.
Till Enelie, gav inte bort sista burken än iaf. man kan väl dela.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone