2 aug 2008 kl. 21:13
var på en resa med gamla scoutkompisar i Katerineholmstrakten, plötsligt är den där, på ett träd, det var många år sen senast, tyvärr var den inte så juste som man kan önska sig för att plåta den.
någon stor vargmjölk fanns inte på stammen. det är annars något som Hans v. E och jag märkt skall vara en följeslagare, om ni har svampen så kan ni väl låta Hans å mej få reda på om myxomyceten Stor Vargmjölk finns i närheten
Jag sprang på en silkesslidskivling idag i mina trakter. Den växte på nåt sälgliknande. Jag tänkte inte så mycket mer på det, men såg den här tråden när jag kom hem.
Jag skall försöka komma dit och fota lite i morgon och spana efter vargmjölken, så får vi se om jag kan bekräfta er tes.
Den verkar vara sällsynt, är det nåt man bör rapportera?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.