Gick in å tittade på reklamen för Magic mushroom Worldwide
http://www.magicmushrooms.org som man ser i kanten om man går in på raporter alla arter
Där säljer man en svamp som de kallar för Syringe cubensis, (släktet Syringe, hittar jag inte på Index fungorum)
svampen är mycket lik Psilocybe cubensis som är en klassisk förbjuden knarksvamp och som är ganska lättodlad.
Det står visserligen i reklamen för svampen att den inte skall ätas , bara odla fram för att se svampar växa (tror det ja) med röd text garderar sig försäljaren med att skriva,
Cultivation of this species is illegal in many countries . Please check your local regulations
Jag tycker inte att man ska använda svamp som knark. Jag minns att jag läst på PubMed att de allvarligaste medicinska skadorna som man iakttagit i samband m det ökande knarksvampsmissbruket, har orsakats av att folk plockat och ätit vad de trott var knarksvampar, men som i själva verket varit ngt helt annat.
Man skulle därför ev kunna tycka att om folk nu absolut tänker plocka o äta knarksvampar, så är det att föredra om de har tillgång till info som gör att de kan bestämma sina fynd.
Nu ösregnar det på allvar här =/
Aj då.. Googles Annonssystem verkar släppa in det mesta på sin annonsmarknad. Jag kan i inställningarna välja vilka sajter som INTE ska visas, men i övrigt har jag ingen kontroll på annonserna som visas.
Har lagt in en blockering av den sajten nu… å andra sidan verkar klickandet ha fördubblats på bara ett par dagar sedan den annonsen dök upp… Märklig känsla att gå från svampinformatör till knarklangare ;-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.