Är det ngn som vet om det är möjligt att ta reda på vilka dagar jaktlagen befinner sig just i en viss skog? Jag funderade på att kontakta Länsstyrelsen och förhoppningsvis bli lotsad till rätt person att fråga. Det skulle dessutom vara intressant att höra hur det ligger till med jakt i naturreservat/friluftsområden osv. Vad ska man ta sig till med svampkorg och ett stycke hund i höst?!
Här hittar Du information om jakttider för olika områden och olika arter http://www.jagareforbundet.se/jakttider/ . Om jakt pågår i en särskild skog kan nog bara den som innehar jakträtten ge korrekta upplysningar om. Om jag är osäker knackar jag på i närmsta bondgård eller fastighet och frågar. Är jakträtten uthyrd (
eller heter det utarrenderad??) händer det att dom inte ge bestämt besked. Färgglada kläder, rop och tjoande och att slå med en käpp på trädstammar (det ger eko långt bort) är mina knep.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.