0 316 visningar

9 svar

Tips

Göran H

4 aug 2008 kl. 17:58

om en bra vädersite. Gå in på
http://www.yr.no, skriv in i rutan “Vaersök” den ort ni vill ha vädret för. Jag skriver Almunge och det funkar bra. Regnmängderna i diagrammet “timme för timme” är lite intervall- mässigt, vilket betyder att 10 mm är mycket regn och kan innebära både 20 och 30 mm.
Lycka till.

0

GretheF Skåne

4 aug 2008 kl. 19:14

Har lagt till den i mina favoriter bar att ha tack

0

Totte Gbg

4 aug 2008 kl. 19:18

Jupp, jag med! Tack den var bra:)

0

Evus

4 aug 2008 kl. 19:25

Toppen och tack Göran.

Ska också lägga den i favoriterna.

Härligt regniga hälsningar från

0

Lena M

4 aug 2008 kl. 20:11

Jag brukar titta ut genom fönstret eller gå ut på gräsmattan och för större vyer, räcker bra för mig. ( ler )
Men de är klart, skall man ta en längre tur så är din länk bra att ta till. Tack för den !

0

Enelie, Linköping

4 aug 2008 kl. 21:42

Den tackar jag för och jag kommer säkert att ha användning för den.

Jag antar att det bara är “svampfolk” som blir överlyckliga när prognosen är regn.
Andra vill troligen ha det torrt, soligt och ligga på stranden:)

0

Svensk sida

Elisabeth Jansson

4 aug 2008 kl. 22:19

Hej!

Det var en bra vädersida,jag har börjat att titta på nedan nämda sida för att se om och vart det regnat!
Finns även uppdatering för åska!

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5499&l=sv

0

Dieter Endom

4 aug 2008 kl. 22:35

Lantbrukarna har visst ett speciellt telefonnummer till SMHI.
Vi är bekannt med en spannmålsodlare på Färingsö och han ringer flera gånger om dagen för att få väderrapporter och prognoser.

0

Enelie, Linköping

4 aug 2008 kl. 22:47

Det borde finnas ett svampnummer också att ringa:)
Så att man kan ha koll på lokala regnmängder.

0

Totte Gbg

4 aug 2008 kl. 23:08

Jag är även mycket ute på havet så jag kollar smhi ofta….men tack vare den norska vädersiten stack jag ner o öste ekan idag för man kunde ju se nederbördsmängden även i Billdal :) fast jag letar om man kan få fram historik över regnmängden??? Inte hittat det ännu.
Jupp nä jag e inte ledsen i detta vind o ruskväder ser det så ut ;)Det blåser mellan 15-19m/s ... :/

Jodå det blåste bra när jag gick ut på bryggan….o regna gjorde det med….

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone