0 202 visningar

8 svar

Gör ni som jag, eller?

"JAS" Nu i Västervik

5 aug 2008 kl. 19:23

När jag har gjort en tråd och fått “alla” svaren eller om jag hittar en tråd som är i mitt tycke är intressant så kopierar jag den och sparar den i min mapp “ALLT OM SVAMP PÅ FORUMET” Börjar få ihop en fantastisk svampbok:))

0

Robban

5 aug 2008 kl. 20:06

Det är ingen dum ide JAS. Sjutton så mycket lättare det skulle bli att hitta tillbaka på trådar som man själv är lite mer intresserad av.
Får ta mig en funderare på ett ev upplägg på det.

0

"JAS" Nu i Västervik

5 aug 2008 kl. 20:20

Jag kopierar texten först och klistrar in i words och så öppnar jag bilderna och kopierar dem och klistrar in under “tråden” i Words och så drar jag dem till lämplig storlek. Allt i Words. Och sparar i en läplig mapp med undermappar.

0

Robban

5 aug 2008 kl. 20:25

Är det ingen som tar illa upp om man kopierar bilderna. Okej det är för eget bruk och inget annat.

0

"JAS" Nu i Västervik

5 aug 2008 kl. 20:38

Vi får väl se om någon har något att invända men jag skulle inte tro det. Som du säger det är ju bara för eget bruk.

0

Robban

5 aug 2008 kl. 21:03

Ja dom flesta foton här på forumet
slår dom svamp böcker jag titta i.
Det gäller ju inte bara svamp, utan natur över huvudtaget. Tänker lite på din bild JAS från i våras på lekande
Flodnejonöga.

0

buffy

5 aug 2008 kl. 22:19

Jag sparar vissa bilder i en mapp som jag döpt till svampguiden + år. Det är oftast bilder på såna svampar jag skulle vilja hitta men aldrig har sett irl. 
Jag sparar också en del textinlägg med intressanta fakta härifrån i ett worddokument som heter svamprundor + år, för att hitta särskilda inlägg använder jag sökfunktionen i word, oftast med svampens namn som sökord. När det blir nytt år gör jag en ny bildmapp o svamprundedokument.

0

Totte Gbg

5 aug 2008 kl. 23:28

Intressant inlägg helt klart!
Det är väl ett bevis på att det är synd att ta bort äldre inlägg.
Hade varit en önskan om forumet utvecklas till att man kan söka äldre inlägg och bilder på ett bra och lätt sätt via olika kategorier tex.
Jag använder sökfunktionen väldigt mycket.

0

Enelie, Linköping

5 aug 2008 kl. 23:43

Jag får nog tänka om när det gäller sparad info från forumet.

Jag skriver en rubrik och kopierar in länken med inlägget:(

Jag har inte sparat undan inlägg på länge nu så jag måste nog göra ett ryck en dag och gå igenom forumet.
Men, lagra på ett annat sätt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone