0 251 visningar

11 svar

Mjölsmak/ Vilken är det?

"JAS" Nu i Västervik

6 aug 2008 kl. 16:11

Hej hittade denna utanför kontoret i V-Vik. Växer under Al vid Ek, fast och torr, smakar och luktar mjöl tycker jag och det kändes tort som mjöl i munnen när jag smakade på den. Vad kan det vara för en?

0

Jan A, Uppsala

6 aug 2008 kl. 16:25

Mjölsmaken förstår jag inte alls; annars skulle den, enligt bild, hamna i min korg som kantkremla.

0

"JAS" Nu i Västervik

6 aug 2008 kl. 16:34

Jag var rätt övertygad om det samma tills jag smakade på den? Kan kanske hitta ett lite äldre ex i morgon. Kan oxå vara knas på mina smaklökar men jag har fortfarande en liten sträv känsla kvar i munnen och lite stark/torr förnimmelse på läpparan och tungspettsen?

0

"JAS" Nu i Västervik

7 aug 2008 kl. 12:40

Ingen som har någon annan åsikt om vad det är för en rackare, eller är det så att Jan har rätt?

0

EG

7 aug 2008 kl. 13:04

Tycker nog också att det ser ut som kantkremla Får ta o smaka på dem när jag hittar någon

0

Sussie

7 aug 2008 kl. 15:21

Tycker den påminner om en del bleka brokkremlor jag hittat, men mjölsmak? Det vete 17.

0

Irene A

7 aug 2008 kl. 16:12

Håller med Jan.
Även milda kremlor kan vara en aning skarpa när de är mycket unga.

0

Jan A, Uppsala

7 aug 2008 kl. 18:51

JAS, växer kremlorna på “förorenat” område? Du är ju på en rätt så offentlig plats…
“utanför kontoret”.

0

"JAS" Nu i Västervik

7 aug 2008 kl. 20:48

Nej, Jan kontoret har jag i en container undet tak vid Luftkuddeland på campingen. Jag har bara 20m till havet och badstranden ända föroreningarna där skulle nog vara lite kiss i så fall från någon nödig unge.

0

"JAS" Helsingborg

12 aug 2008 kl. 20:47

Hur blir det med den här? Ska vi spika kantkremla eller vad tror ni?

0

Michael Krikorev

13 aug 2008 kl. 00:26

Ja, JAS jag håller med om kantkremla!

0

"JAS" Helsingborg

13 aug 2008 kl. 08:28

Bra då lägger vi denna till handlingarna. Tack!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone