I söndags föddes min och min sambos dotter. Idag var vi ute på vår första svamppromenad tillsammans. Vi hittade en hel del olika kremlor som poppat upp efter regnet samt en mycket paraplyig och fin lökbroskskivling.
Intresset från den lilla må ha varit halvdant, men vi hoppas på bättring framöver.
Kanske kommer lökbroskskivlingen att bli hennes Madeleinekaka i framtiden: “Jag luktade på den oansenliga svampen och kastades genast tillbaka i tiden. Jag såg träd, moln, sol, och två konstiga ansikten som turades om att fånle mot mig av någon anledning…”
Fast ett varningens ord är på sin plats - man måste vara beredd på konsekvenserna. När min lilla var 6 år gammal, gick hon på väg hem från skolan in i alla trädgårdar på jakt efter svamp och kom hem med händerna fulla av fjällig bläcksvamp. I precis rätt utvecklingsstadium. Det blev goda mellis mackor.
Grattis till den lilla!!! :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.