0 192 visningar

6 svar

Det skall böjas...

Peter

6 aug 2008 kl. 19:16

I söndags föddes min och min sambos dotter. Idag var vi ute på vår första svamppromenad tillsammans. Vi hittade en hel del olika kremlor som poppat upp efter regnet samt en mycket paraplyig och fin lökbroskskivling.

Intresset från den lilla må ha varit halvdant, men vi hoppas på bättring framöver.

Kanske kommer lökbroskskivlingen att bli hennes Madeleinekaka i framtiden: “Jag luktade på den oansenliga svampen och kastades genast tillbaka i tiden. Jag såg träd, moln, sol, och två konstiga ansikten som turades om att fånle mot mig av någon anledning…”

0

GretheF Skåne

6 aug 2008 kl. 19:21

Grattis till den nya baby selvklart kommer hun att tycka det är roligt

0

Jan A, Uppsala

6 aug 2008 kl. 19:24

Grattis Peter - och förhoppningsvis/givetvis också sambon!
Fortsätt som ni börjat, det kan möjligen funka! Vi gjorde så, men det blev ändå bara datasnillen av ungarna!
Men de äter vår svamp och barnbarnen är lovande!

0

Stefan HBG

6 aug 2008 kl. 19:28

Stort grattis till er bägge!
Som sagt det skall böjas i tid :)
Mvh Stefan.

0

Tina Nordberg Kolsva

6 aug 2008 kl. 19:34

Grattis till lillan. Ni är helt klart inne på rätt spår.

0

Sofia, Skåne

6 aug 2008 kl. 19:44

Fast ett varningens ord är på sin plats - man måste vara beredd på konsekvenserna. När min lilla var 6 år gammal, gick hon på väg hem från skolan in i alla trädgårdar på jakt efter svamp och kom hem med händerna fulla av fjällig bläcksvamp. I precis rätt utvecklingsstadium. Det blev goda mellis mackor.

Grattis till den lilla!!! :)

0

Robban

6 aug 2008 kl. 21:26

Stort grattis! Nästa höst blir rolig för er. Finns inget härligare än en 1 åring som står på öronen och snubblar om kring i blåbärsris, och upptäcker världen som bara 1 åringar kan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone