0 161 visningar

8 svar

"Svampfototur"

Maric

7 aug 2008 kl. 17:01

Idag så tog jag bara kameran med mig och gick en runda bland mina ställen.
Någon vecka /veckor till så är det dags :-)

0

Svampfototur

Lena M

7 aug 2008 kl. 17:09

Härligt Maric, ja det börjar att röra på sig såg jag idag. Plockade ca 2 kg kantareller på ca 1 ½ timma , några kremlor och aspsoppar.
Nu regnar det igen, okey, i ett par dygn sedan värme på de.

0

Svampfototur

Irene A

7 aug 2008 kl. 17:36

Föredömligt, Maric!
Det finns såna som skulle ha plockat och lagt dem i en hög hemma på köksbordet och fotograferat dem där…

0

Tack Irene

Maric

7 aug 2008 kl. 18:51

Nu växte jag säkert 1 och en halv centimeter av berömmet där :-).
Visst kliade det i fingerspetsarna när jag var ute, men tanken som slog mig var att de är ännu fler och större om jag väntar, så jag väntar.

0

Tack Irene

anithau

7 aug 2008 kl. 18:57

Maric!
Beundransvärt, vilken karaktär.
Är ställena säkrade, så att du inte behöver fundera på om de är kvar el inte.

Jag kom till ett ställe med 3 olika mattor med kantareller. Jag tog de största lämnade de minsta kvar. Gick tillbaka efter några dagar. Allt var skövlat.

Jag håller tummarna för dig.
Trattisarna var de nära gulisarna?

0

Tack Irene

Lena M

7 aug 2008 kl. 19:03

Jag plockar också de största och hoppas att småttingarna har växt på sig till nästa gång. Några skogar är så kuperde och jobbiga att gå i därför så är jag rätt så ensam om stället, svampen står kvar.

0

Anithau

Maric

7 aug 2008 kl. 19:30

Under de 3 år som vi bott här så har “mina” ställen fått vara ifred. Även fast vi har besök längs med vägen, men ingen verkar hitills ha hittat ställena jag hittat.
Men man vet juh aldrig.

0

Lena M

Maric

7 aug 2008 kl. 19:31

Jag gör likadant.
Plockar de som växt till sig och lämnar de små...för att återkomma.

0

Maric

anithau

7 aug 2008 kl. 20:09

Jag hoppas att du får behålla dina ställen ifred.

Jag har inga gula ögon. Jag hittar kalle istället.
Om allt går som det är tänkt, så ska jag för första gången åka till fjällen och jaga de gula.
Vi ska gå med en som bor däruppe och vi byter tjänster. Så då kanske det lyckas.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone