Ja, där ser man. De ringde från TT igår och frågade lite om svamp. Det är ju alltid svårt att säga hur säsongen ska bli… Det som Jonnie nämnde i ett tidigare mej tycker jag stämmer väldigt bra: Karljohan (och en del andra ädelsoppar) kommer ofta då det har varit varma somrar och sedan kommer en ordentlig rotblöta i augusti (som nu i år). Medans en jämn nederbörd under hela sommaren istället brukar ge mycket kantareller.
Skulle väldigt gärna fota djävulssopp, så ni på Öland eller Gotland får gärna skicka tips till mig om ni vet att de är på gång. Jag ska skicka en mer utförlig efterlysning av svampar senare.
Hej
Läste också artikeln på TextTV och i tidningen. Kul! Ser fram emot at svamp säsongen ska börja. Var ute i Hässleholmstrakten i helgen men det såg magert ut.
Hur ser det annars ut i norra/nordvästra skåne. Planerar en tur till helgen men det verkar fatigt trots det myckna regnandet.
Åsarna i NV-skåne kan du glömma Johanna. Har varit ute tre gånger på en vecka med ett extremt magert resultat.
Senast igår var jag på Hallandsåsen längs Skåneleden och Ekereds narurreservat och kammade noll.
Det lär nog vänta på sig ett par veckor till *SUCK*
Svaret är kanske lite lågläntare terräng?? Varför inte upp mot hästvedatrakten!(det sparar dig lite bensin ivarjefall)
Kan bjuda dig på en blomma från Ekered :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.