Ängschampinjon på ettan tror jag.
Serie 2, samma växtplats och det finn rätt mycket av dem. Så letade jag efter mer Nejlikbroskskivling och hittade några men oxå några som var förrädiskt lika och växte nästan på samma sätt, inte helt i häxringar men i större klungor, vilket oxå Nejlikebroskskivlingen gör både på Campingen i Råå och på Kyrkogården intill där det numera är mer liv än förra gången jag var där:). Om inte regnet öser ner i morgon så skall jag ta med kameran och fota lite på plats.
Jag funderade oxå på Vitspröding men nu har jag hittat den sedan tidigt i våras ( April) i djup mylla i blandädelskog i våtmarkskant, Järavallen, sandjord, Råå vallar och på gräsmatta på skogskyrkogården. En svamp med stor anpassningsförmåga med andra ord. Tack för svaren allihopa! Ska plocka den och proväta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.