Jag har sökt gula kantareller i år i skogarna runt om här på Åland. Jag har nästan inte hitta någonting, men andra personer har hittat massor. Söker jag i fel skogsterräng? Hur skall skogen se ut? Kan någon hjälpa mig att söka på rätt ställe
http://svampguiden.com/art/visa/cantharellus_cibarius
Jag har hittat kantareller i både barr och lövskog och har i dag plockat dem i blåbärsriset och dom verkar trivas med enbuskar. Jag bor i Västerbotten. Kantareller verkar trivas med olika sorts träd.
I dag såg jag en svartvit skata, en gul maskros, en rund boll och en röd kantarell.
Någon sade till mig att jag egentligen hade sett en skata, en maskros, en boll och en kantarell. Han sade dessutom att jag är övertydlig alldeles i onödan. Kanske har han rätt, jag vet inte…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.