Hej vi hittade dessa bredvid och i vårt trädgårdsland. Jag tycker att de ser ut som vårmusseroner. Vad tänker ni? Mvh ulrik
Ok tack då tänker jag att jag skall äta den!
De var jättegoda. En av dr godast matsvampar jag ätit. Kanske bara stensopp och kanske läckerriska som jag tyckt varit bättre
Ja den är verkligen att rekommendera men är såklart lite knivigare att identifiera i och med att det står i alla svampböcker att den kan förväxlas med bland annat bolmörtsskivling som inte verkar att leka med. Jag tog faktiskt ett sporprov för att vara riktigt säker trotts att jag redan innan detta inlägg var 99,9% säker att det inte kunde vara något annat.
Du kan läsa mycket om vårmusseroner om du googlar på min “signatur, vårmusseron och svampguiden”. Ett litet smakprov här:
http://svampguiden.com/forum/visa/219758
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.