Forumet här på Svampguiden är till för dig som vill lära dig mer om svampar. Du kan ställa egna frågor och du kan svara på andras. När du tycker att frågan eller svaret är bra kan du rösta upp det
Nu i svamptider är det många frågor i forumet, och det finns inga garantier för att svaret du får från andra forumbesökare är korrekt om du t.ex. vill ha hjälp med artbestämning av matsvampar. För att underlätta din bedömning av svaren har vi följande stödsystem:
- Frågor och svar måste följa forumreglerna.
- Alla signaturer som efterföljs av en stjärna indikerar att personen är verifierat svampkunnig.
- De svar som har fått etiketten bra svar indikerar att svaret är bra och godkänt av en verifierat svampkunnig medlem.
- Vi ser gärna att du röstar upp alla frågor och svar du tycker är bra, även äldre inlägg. Du kan lägga en röst per inlägg och du kan lägga max 30 röster inom den senaste 24-timmarsperioden.
- Det totala antalet röster visas vid varje inlägg. Din röstning är anonym, dvs ingen kan se vem som har röstat upp ett inlägg.
- Varje röst på dina inlägg ger dig poäng: +5 poäng om det är en fråga, och +10 poäng om det är ett svarsinlägg.
- Dina totalt insamlade poäng syns överst till höger på sidan när du har loggat in. I dagsläget är det enbart du själv som ser dina intjänade poäng men det kan komma att ändras och synas på din offentliga profilsida. Poängen med poängsamlandet är fortfarande oklart, kom gärna med konstruktiva synpunkter och kritik. Syftet är att motivera till att skriva bra frågor och svar i forumet.
- Du kan skapa inlägg anonymt genom att använda en signatur som inte är upptagen, men du kan bara rösta och samla poäng om du har ett konto och är inloggad.
Vad kan detta vara för något?
http://img535.imageshack.us/i/dsc02649.jpg/
Jag fick ingen klockren träff på Anticimex hemsida. Det är inte jag som hittat den.
Vi hade -29 i morse, men på dagen var det rena blian med -19… Tog en skidtur upp i skogen. Förhållandena är inte de bästa för skidåkning, eftersom vi har fått rätt mycket snö och dessutom har haft minusgrader 74 dagar i sträck - med andra ord dålig bärighet. Men det är vackert!
Jag besökte en liten plätt med gammelskog, något som annars har blivit sällsynt här på ön. Hittade en högstubbe av tall med citronticka. Har sällan sett den på stående död ved, men här var d…mer…
hej.
jag har massor av gamla bilder jag skulle vilja visa er men vet inte hur man gör.
kan man skicka negativrullen till nån som kan föra över dom hit, får fundera på en sån där modern kamera utan rulle i men litar inte riktigt på nymodigheter.
OT men lite akut.
Hej fiskare och annat naturfolk.
Har en kompis vars båt stående i Arvika behöver säljas av snabbt.
Finns på annans på Båtsidan.com.
http://www.batsidan.com/admarket/ad.php?id=2829
Såg i Sporaden 1-2010 att ni vunnit andra och tredje pris i SMFs fototävling 2009. Grattis till er båda! Lägg ut bilderna här så att vi också får se dem.
Första priset gick till Monica Svensson som också grattas på det varmaste.
Flera gånger har jag gått förbi en ek med tickor som sitter så högt att de varken går att titta ordentligt på eller fotografera. Idag, i det fina vädret, släpade jag ut en stege och tog några bilder. Men jag behöver hjälp med vad det är. Jag får en känsla av hasselticka och enligt Signalartsboken är den hittad vi några få tillfällen på ek.
Tickorna sitter på undersidan av en död ekgren, där stegen slutar. Vad tror ni, är det hasselticka eller något annat och i så fall ...mer…
Djurvänner kolla här!
Träning inför OS!!!
Klicka!
http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=34564